יום שישי, 23 בדצמבר 2011

פוסט הפיילוט של אוכלת'ראש ונשנושי תאנים בתנור

קצת על עצמי, (על מי אני עובדת? זה אף פעם לא קצת...).

1. אני בת 30 ושבוע. ואין מה לעשות עם זה יותר מידי.. 
2. הדברים שאני הכי אוהבת הם: שוקולד, ספרים, אלכוהול, ג'נוסייד וקהל שבוי (לא בהכרח בסדר הזה)
3. נרשמתי למרתון תל אביב  - עד ה- 30.3 אני אמורה לשרוד 10 ק"מ
4. בישול ואפייה מרגיעים אותי (וגם ביקראם יוגה, אבל זה ממש קשה). 
5. אני נותנת שמות לחפצים דוממים, אבל זה לא הופך אותי לפקצה.
6. אני לא יודעת לצלם - הלוואי וידעתי ואז הבלוג היה מפוצץ בתמונות שוות, אבל אני לא... לפחות בינתיים תאלצו להסתפק בתמונות חובבניות משהו
7. אני צמחונית על גבול הטבעונות ולמזלי צ'יפס זה טבעוני למהדרין 
8. גרה בת"א, באזור עם ים!! חנייה. מכונה גם ה"כפר".
9. בטוחה שהשיר הכי מפחיד בעולם כולו הוא "פנקס הקטן" וביום שבו ערן צור יעשה לו קאבר, אני יורדת מהארץ. 
10. התחלתי לאכול בגיל יום ולדבר בגיל 9 חודשים. פחות או יותר מאז אני אוכלת'ראש.


קצת על אוכלת'ראש...

הרבה זמן התבשל אצלי הרעיון של בלוג. כתיבה ואוכל אלו שניים מהדברים האהובים עליי (ואם אפשר לאכול תו"כ קריאה, או לקרא על אוכל, מה טוב) אבל לאחרונה צצים ועולים להם בלוגי אוכל (משובחים ביותר!! וגם סתמיים מאד ונדמה שכל מי שהכין איזשהו משהו - מצלם ורץ לספר לחבר'ה), כך שלפרקים הרגשתי שזה מעט מיותר.
כמו-כן, יש המון המון כותבים מוכשרים ברשת מה שאוטומטית יוצר אצלי חרדת ביצוע.

אבל זהו, אני בת 30 ו - A woman has got to do what a woman has got to do והחלטתי לכן, פשוט ללכת על זה.

אזהרת מסע אחרונה לפני שמתחילים: הבלוג הזה אינו רק בלוג של אוכל (אם כי מי שמכיר אותי יודע שמטבע הדברים אוכל יקבל זמן מסך משמעותי) אלא על עניינים שמטרידים אותי, מעניינים אותי ושבאופן כללי מתחשק לי לשתף  בהם - ייתכן כי האקלקטיות תהיה בעוכריו של הבלוג, אבל אני נוטה להאמין שיהיה בסדר ושכולם (גם הרזים והמעצבנים האלה שאוכלים רק כדי לחיות..) ימצאו בו עניין.

אשמח להערות/הארות/בקשות וכו'.

תהנו,



ערב ויסקי ותאנים של "דאווין"

אני יודעת. עכשיו חורף. וקר. ומבאס. ואין חופש ואין תאנים. אבל את המתכון הזה המצאתי בשניה במהלך ההכנות ליום הולדת ההפתעה שעשינו לאבא שלי (ערב ויסקי שכנראה יזכה לפוסט משל עצמו) והוא התברר כלהיט. חוץ מזה שלפוסט הפיילוט החלטתי ללכת על מתכון שיש לי צילום פחות או יותר נורמלי שלו (צלמת חובבנית מינוס, כבר אמרתי? :) ).

בכל אופן, אם יש אורחים בהתראה של שנייה ושליש ואתם רוצים להראות מינימום מאסטר שף במקסימום נון שלנטיות כתתו את רגליכם לסופר הקרוב ורכשו את המוצרים הבאים:

1. עלי פילו (שימו לב שיש "טריק" והם לא נמצאים באזור של הבורקס, איפה שהייתם מניחים שסביר שהם יהיו אלא ליד). אני מעדיפה לעבוד עם עלי פילו ולא עם בצק עלים, גם כי זה נוח יותר וכבד פחות וגם הרבה אבל הרבה פחות משמין.
2. כל סוג של גבינה כחולה שאתם אוהבים (רוקפור, גורגונזולה) או לחילופין צהובה קשה כמו גאודה.
3. תאנים - סלסלה אחת תספיק.
4.  רוזמרין
5. חמאה (אם אין בבית) אפשר להשתמש גם בשמן (לבחירתכם רגיל/זית) אבל בשום פנים ואופן לא מרגרינה - זה רעל ועדיף כבר לנשנש נפתלין.

והנה 7 דקות עבודה נטו מ-ע-כ-ש-י-ו

חממו את התנור ל-200 מעלות - לא צריך סופר לדייק, אבל כן צריך תנור חם מאד.

תחצו כל תאנה ל-2 חלקים. כל חצי תאנה אמורה להכנס  לגומחה בתבנית של מאפינס (אגב, עדיף שלא מסיליקון אלא ממתכת. אני רכשתי את שלי ב- 30 ש"ח בסופר והיא עושה עבודה מעולה!!) אז תעשו את החישוב של כמה תאנים אתם צריכים בעצמכם...

לוקחים דף פילו ומחלקים אותו בעזרת סכין ל-4 חלקים - הדף עצמו הוא די מלבני, עוברים עם הסכין מלמעלה עד למטה ואז כל חצי מחלקים לרוחב. ממש לא נורא אם יוצא עקום. ממש לא :)

משמנים מעט (מעט!!)כל גומחה ומניחים עליה רבע דף. לוחצים טיפה עם היד ומקוצ'צ'ים את הדף כדי שישב בשקט בגומחה. שתדעו, שברגע שתסירו את היד הדף ככל הנראה "יקפוץ" וזה בסדר, עוד מעט נרגיע אותו.

משמנים את הדף ממש מעט (אפשר עם מברשת אבל אם אתם ג'וחים כמוני, תנו לאצבעות ללכת במקומכם). עליו מיד מניחים רבע נוסף אבל לכיוון שני כדי שייצא לכם מעין פרח חתיך (תדמיינו שאתם עושים "כמו מגן דוד") - שוב, אם יוצא עקום או זז - זה ממש לא משנה.

אחרי שיצרנו מעין מגן דוד בגומחה, נניח את חצי התאנה ואז שום דבר כבר לא יקפוץ ויהיה רגוע ונחמד.

טיפ- טיפון (קרי, טיפ טיפה דבילי שיכלתם לחשוב עליו לבד) - תכינו מראש את ריבועי הפילו ואת חצאי התאנים ותעברו גומחה גומחה.

אחרי שכל התאנים במקומן, תגררו מעט גבינה מעליהן (אפשר לגוון ולשים אפילו 2 סוגי גבינות- לפי הטעם) רק צריך להזהר מ"הגבנת יתר" - הכיף האינסופי הזה נכנס לתנור ואנחנו לא רוצים שזה יימס ויתחיל להסריח או חמור מכך, יישרף ואז ייקח לנו שנתיים לנקות את זה.

פזרו מעט רוזמרין בכל גומחה (בערך 4 עלים ככה.. אין צורך להסחף).

דחפו לתנור החם ותלכו ללבוש משהו יפה.

תוך 10 דקות גג רבע שעה, כשהגבינה מבעבעת אבל לא שרופה תוציאו.

סדרו את הפרחים יפה בצלחת ותגישו עם יין לבן קריר.


בתאבון.

בתמונה - פרחי הפילו העקומים עם התאנים שנייה אחרי שיצאו מהתנור...







2 תגובות:

  1. נואמי מזל טוב על הבלוג!!!!!
    איזה כייף!
    התאנים בפילו נראים מעולה!

    השבמחק
  2. ברכות על השקת הבלוג. באמת הגיע הזמן :)

    דפנה קהל שבוי ג.

    השבמחק